Aktualne
promocje

 
 
 

Program
lojalnościowy

Brak punktów
 
 
 


INFOLINIA

0 801 300 300

Status Skype
 
 
 
Kawa  > Kawa a zdrowie

Kawa a zdrowie

Dlaczego nie połączyć przyjemności picia kawy z jej pozytywnym oddziaływaniem na ludzki organizm?
Część z nas stara się spożywać kawę okazjonalnie w minimalnych ilościach bądź preferuje kawę bezkofeinową w obawie o jej negatywne skutki i oddziaływanie. Lecz dla większości kawa to podstawowy napój, wypijany w ilości średnio 3 filiżanki dziennie.
Zatem czy są podstawy do obaw o stan zdrowia w przypadku tak częstego spożycia kawy?
Badania, przeprowadzone przez Harvard Medical School, wykazują iż spożywanie kilku filiżanek kawy dziennie jest nie tylko nieszkodliwe dla ludzkiego organizmu, ale również może przyczynić się do poprawy kondycji zdrowotnej naszego organizmu.

Spożywana w umiarkowanych ilościach kawa:

  • zmniejsza ryzyko występowania kamieni żółciowych
  • dzięki właściwościom antynowotworowym osoby spożywające kawę w 50% są mniej narażone na wystąpienie raka wątroby oraz raka okrężnicy niż osoby jej niepijące
  • zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia wątroby u ludzi znajdujących się w grupie wysokiego ryzyka
  • zmniejsza także ryzyko wystąpienia choroby Parkinsona

 

"5 filiżanek kawy dziennie..."

Badania przeprowadzone przez Byrd Alzheimer Institute wykazały, że podając grupie myszy ludzki odpowiednik pięciu filiżanek kawy lub 500 miligramów kofeiny dziennie zostają odwrócone symptomy osłabionej pamięci u starzejących się myszy z chorobą Alzheimera.

Ponadto pamięć myszy z chorobą Alzheimera po wypiciu wody wzbogaconej o kofeinę była bardzo podobna do pamięci myszy bez tej przypadłości. Naukowcy odkryli także, że poziomy beta-amyloidu tzw. płytek starczych, odkładających się w ścianach naczyń krwionośnych ulegają redukcji, przeciwdziałając zatem zanikowi kory mózgowej.

Ponadto zgodnie z badaniami Uniwersytetu Georgia w Atenach zawarta w kawie kofeina to również substancja niezwykle skutecznie zwalczająca ból mięśni powstały na skutek serii wytężonych ćwiczeń. W grupie badanych osób, która przyjęła dawkę kofeiny godzinę przed wyczerpującym i ciężkim wysiłkiem fizycznym zaobserwowano spadek odczucia bólu aż o 48%, zaś u osób wykonujących łatwiejsze i mniej obciążające mięśnie ćwiczenia spadek o 28%.

Naukowcy z Byrd Alzheimer Institute odkryli w badaniach przeprowadzonych na grupie myszy, że codzienna kawa może nie tylko minimalizować ryzyko, a zatem w skuteczny sposób chronić ludzki organizm przed chorobą Alzheimera lecz także pomóc osobom dotkniętym już tą chorobą.


Kolekcja Zespresso to wyśmienita mieszanka najwyższej jakości kawy posiadająca nieswykłe walory smakowo-zapachowe, co pozwala na nowo odkrywać tajemnicę czarnego napoju.
Stworzone pod czujnym okiem fachowców cztery mieszanki kawy Zespresso to początek niezwykłej przygody ze światem kawy.